Wednesday, December 23, 2009

Pulut Peluk?

ehehehe..
yo yo je pulut peluk..

ni namanya pulut DAKAP mehh

org utara kalo tatau saja sgt la kan
ni makanan org-org lama gak la
*sejak akhir2 nih..watashi suka nk cuba masak masakan lelama dari obasan..nape arr??

makanan dia simple jek
pisang awak (biasanya org guna pisang ni jek) dibaluti (pergh ayat!) dengan pulut (make sure pulut tu korang tanak dulu la kan..takkan sengal tahap gaban kut)..

pastu korang kena balut dengan daun pisang..
ala..wat mcm tepung bungkus or pulut udang tuh..
pastu..kukus!!!


naper org panggil pulut dakap?
DAKAP=PELUK=HUG=KAPOK
(yeke kapok..org otai utara,sila betulkan watashi kalo salah..ahahaaaa)

sebabnyaa...
masa nak kukus..
korang kena ikat pulut2 tu secara berpasangan
dan ikat dengan tali rafia kuat2
mcm pic bawah neh la..
*tp tali watashi dah buang l akan..kinky semacam jek.ahahahah
::ikat pulut rapat-rapat:: ::agar dakapan tak lari-lari:: :: ku ngorat-ngorat tak dapat-dapat:: :: er...er....ahahaha...pehal korang baca??::


purpose kena ikat kuat?
sebab nak dapatkan nama kuih tu PULUT DAKAP LA
ahahahahaahaha...
sebenarnya watashi pun tatau ma...
muahahhahaha

hm...
dua-dua..
ikat kuat2...
watashi leh imagine otak pocket berimaginasi
ahahahahah

ampun pocket!!

10 comments:

Mr PenyuBiru said...

hahaha... ooo..patutlah nama dia pulut dakap. baru aku tau... selama ni duk dengor jer tapi x ambik kesah pun.hehe

Lifesaver said...

kalo org berdakap???haha

Pegawai Khalwat said...

layan... patut try tepung torak sama.

Super Nia Hana said...

penyu
ahahaha..ye en penyu..itulah yg disampaikan oleh arwah mak watashi dulu
ahahahaha

lifasaver
kalo org dakap ..org tu dah kawen

peg khalwat
tepung torak tu hape?

puterikurekure said...

sedapnyeeeee.......
hana, pos sini sket leh?

Super Nia Hana said...

intan
kalo lulus tpe intan
ini....ehehehehehe

watashi tak pandai masak pulut okehhhhh

*mengaku dnegan vangganya

shasha said...

owh..tak makan pisang..so confirm tak makan pulut dakap nih..heheheeh

Super Nia Hana said...

shasha
wah..sha tak mkn empedak dgn pisang ekkk

matrix01 said...

Ehhh... bukan ke ini Pulut Panggang???

Super Nia Hana said...

pulut panggang takde pisang maaaa

Tik Tok Tik Tok

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Muahahah...Super Hana the writer