Tuesday, February 23, 2010

Kuda Kayu Lari Gagah Berani

Di satu tengahari cuti yg aman sejahtera..

"hana keja arini??"
tanya nenek kepada watashi yg sedang sibuk layan DVD

Watashi senyum sambil geleng kepala

"ha..kalo camtuh..leh la kita masak utk mkn tengahari"sambung nenek ceria dan berlalu masuk ke dapur.

watashi pun apa lagi..tutup lappy,terus ikut obasan (nenek)...

"arini..kita masak kari,tggu apa lg..kukur la.." obasan kasi watashi kelapa yg pecah berderai..

watahsi tercari2 kukur parut tgn tuh..sekali..obasan kasi nih

watashi tepuk dahi..::ni org pggil kukur kelapa ke arr?watashi lupa arr..::

dah lama tak guna okeh!
confirm kejang abih badan.
ahahahahaa...

::sape leh celen watashi kukur kelapa yg berderai mcm nih?::
sagat habis tgn..pinggang kejang.ahahahha
hilang ayu duduk bersimpuh atas kukur dalam keadaan kaki yg pjg.

::hasil yg tak seberapa..tapi okeh la kan..sebijik tuhhhh

tp siyess arr...kalo org bg watashi sebijik kelapa waatshi kukur RM10 pun watashi tak sanggup okeh..

hazabbb..sebijik pun dah wat watashi terketar2 pastuh..ahahaha

korang pandai ke??
*tanya sambil angkat kening dgn poyonya

9 comments:

hisham said...

salam...i dh lame x tgk parut klape tu...dulu mak i ade....huhu...classik tu

Mr PenyuBiru said...

woho klasik giler. dulu kat umah aku kat kg ade satu.skang ni tak tau ade lg ke tak.kalu ade aku nak simpan aa.antik ni.

Pocket said...

pocket terer!!
dulu pocket la PIC utk benda nih,
kita lawan nak?
ehehehe

nenek!! bagi sini pocket nyoq tu,
jgn bagi kat hanachan, dia buat kalu skali ngan tempurung dia kukoq :D heheh

Super Nia Hana said...

hisham
salam..mmg kalo tgk akan tringat zaman bebudak je kan?
hikssss

penyu..
wohhhh...kalo ada ko nk simpan tak?

Pocket
lawan kukuq nyoq ke bang?
JOm!!sape kalah kenaaa......apa ekk
ahaksss

puterikurekure said...

dulu ibu kite ada kukur ni. tapi dah lamaaa dah. rasanya dah ilang dah kot. kecik2 dulu rajin pindah2.

masa kecik2 dulu suka main kuda2 ngan kukur kelapa ni. dan slalu kena marah sebab ibu takut kalau2 terkena parut tu. hehehe~

Lifesaver said...

kalo aku..."pakcik, nyioq seringgit, nak wat gulai!"hahaha

~ mizzAmy ~ said...

ya ampun... hahahaha... last amy tengok kuda kayu tuh masa darjah satu kot. hahahaha....

hebat lah watashi. kalau amy, ada yg g kedai carik santan segera je. LOL..

Super Nia Hana said...

intan
kunun cam nek kuda..tul kan?
sbb watashi pun dulu gitu gak
ahahahaha

LS
nenek tu mmg suka buli watashi..dan watashi hanya merelakan ohhhh...
ahahahahah

amy
hebat dlm keadaan terpaksa..kalo ada watashi mmg nak cari gak la satu nnt
ahahahahaa

Ayaq masak said...

ko jangan ingat aku tak pandai... aku tau guna ok kukoq nyok tu... haaa...

Tik Tok Tik Tok

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Muahahah...Super Hana the writer