Tuesday, May 18, 2010

Pada HAri Yg Boleh hilang semua rasa PENYAYANG dalam diri watashi

watashi ni kan...
*mula nak angkat raga
sebenarnya..AGAK PENYAYANG orgnya..
dengan org tua mahupun bebudak..
**ok stop situ wat pengakuan geli..

tapiiiiiiiii....
ada satu situasi yg watashi rasa bebetul menguji kesabaran watashi adalah...
CUCU OBASAN nih...watasi pggil dak kecik ni "T"

siyesss korang..watashi tension giler...
dak kecik ni umur rasanya dah 5tahun rasanya..
ala...yg pernah watashi citer tarik tuala watashi lepas mandi tu arr...

ok...fine..watashi dah lupakan kelakuan dia yg tak berapa nk ok aritu..
tapi dari perlakuan..skang dah tukar dari percakapan plak..

contoh..
  • kalu dia datang umah obasan..perangai jenis ketuk pintu dengan kaki..pastu jerit2 cam onggila..pintu bilik wtaahsi pun dia ketuk mcm ala-ala stunt tu ha..bergegar pintu nak roboh.
  • bahasa budak kecik ekk korang "woi kak hana! " "bodoh gila kak hana" "carut..carut..carut" "maki hamun:-tak leh watahsi nk tulis..sentap jiwa. bukan kt watashi je...ngan obasan pun sama gak.watashi nak marah pun..obasan balas camtu gak..tu camner?
  • kelakuan plak... kalo watashi beli kuih 10biji kappe..kalo dia sengaja nk sakitkan hati watahsi..dia akan amik sebijik...gigit separuh..dia ludah..sampai 5-6 biji...tau sebab hape dia wat?sebab dia tak bg sesapa mkn kuih tu..so dia gigit utk reserve utk dia..
::ini budak 'cute lagi manis" nama T
  • kalo dia tgk tv..sambil baring..dia minum and makan sambil baring gak...mkn kopok pun smbil baring wtaahsi takleh terima..dak ni leh mkn nasi sambil baring!uwaa.....pastu terjerit2 kt obasan kalo dia nak minum or lapar kappe..ala-ala order men petik jari...kenapaaaa adik oiiiii
  • satu part yg watashi takleh lupa.......watashi beli susu kotak letak dlm fridge.dia dtg and buka fridge nampak susu kotak watashi.
"ni sape punya woi?" soalan mmg diajukan pd watashi sbb dia sepak kerusi watashi.

"kak hana punya..nape?T nak ke?" dia wat muka cam bagus sambil balas
"kalau ko tak bg pun aku nak minum jugak..mamposs arrr...." haaa....tak ke sentap korang dengar...

watashi bgn nk amik cawan la kan kt dia..sekali dia men teguk je susu kotak besar tuh..aduh...mmg watashi takleh tumpang dah la minum kan...

watashi duduk balik kerusi watashi..T duk depan meja watashi sambil wat muka puas hati la dia leh minum susu kotak tu sensorang..waatshi cam malas nk layan sebab tgh tahan rasa panas hati nih..dah l ank pegi keja kan..

"woi...ko nak ke?????" tanya T sambil kumur2 susu tu dlm mulut dia..meleleh kuar dr mulut.watashi geleng je...

"betul tak mau?nnt aku minum habis...padan muka ko.."dia gelak gelak jahat2 cara bebudak la kan..watashi geleng lagi...korang agak dia wat hape pastu??

DIA LUDAH DALAM AIR KOTAK TUH!!

ya allahhhhhh...mmg menyirap darah watashi ni ke muka...watashi cecepat bgn cuci cawan..pastu dengar dia gelak2 besar..
watashi pusing je...

nampak dia curahkan susu tu kat lantai "ko kata ko takmau..aku buang la"

waatshi jegilkan mata bila dia suh watashi lap susu yg dia tuang kt lantai tu..
pastu watashi angkat jari mcm bg amaran "siap ko"

pastu dia tunjuk 'F' kt watashi ko sambil lompat2 kt susu tumpah tu..sekali...dummm jatuh...maka jadilah dia mcm watak pekan dlm batu belah batu bertangkup tu..dihentak2 kaki pusing2 sambil terlentang..

melolong jerit kt obasan kata watashi pukul dia..

watashi pegi kt muka dia senyum tunjuk isyarat bagus sambil blah pegi keja.dia menagis makin kuat.

waktu watasi berselisih dgn obasan watashi cakap kt obasan "T tu berlakon je lebih..satubulu pun hana tak sentuh dia"

kalo nak cerita lagi..mmg never ending story la..watashi pernah sampai tension sgt kt T tu sampai cerita kt kawan watashi nangis2 okk....

waatshi cuba kawal la perasaan mencik watahsi kt T tuh..sebab ada or cakap..kalo kita mencik sgt o=budaktuh..kalo tak perangai..muka akan turun kt anak kita nnt..

walaweiiiii........watashi takmooooo!!!!

7 comments:

puterikurekure said...

astaghfirullahalazim...
mengucap panjang kite tau hana sambil urut2 dada bila baca pasal budak T ni.

nape dia jadik camni ye hana?

kalau kite jadik hana, lama dah aku PANGGG kan je. kuang ajo sangat la! isk...tak gemor kawe.

isk...kite pon nak jauh2 kan la dari pangai tak semenggah tu turun kat anak2. selisih malaikat 44.

tak tau nak kata apa kat hana. nak suruh sabar? kalau kite for sure tak sabar dah. nak suruh lawan balek, dah sama je macam budak tu. camne eh?
(sori...macam tak membantu hana je)

shasha said...

haihh..nasib nasib budak ni takde dekat ngan sha...mau kena birat ngan tali pinggang dah...
mak bapak dia ke org lagi tua keliling dia tak nampak ke perangai camtu? ke memang dorang sendiri pun ckp camtu..tuh sbb budak ni ikut jadi sama?

Super Nia Hana said...

intan..
takpe yang..watashi mmg nk lepas je...aritu cerita kt king pun dia tatau nak wat cane..
watashi pernah jumpa dak nakal and lasak..tp yg nih..mmg wat watashi nangis je..ayat sgt bisa..kelakuan...huuhuhhu...sabar byk la

Super Nia Hana said...

shasha
watashi pun tatau la sha...
bg diorang cam baisa jek..
mungkin watashi yg lembut sgt kappe...

AMIEROZIANA said...

salam...
ni dah luarbiasa kurang ajar nih...kalu saya dh lama dah kena pang!beberapa das nih....tk boleh nak biar nih kang besar lagi menjadi2 nih...
kata org sayang anak tangan2kan...
anak sapo ni hana?

yg benar
pembaca senyap hehehehe

Super Nia Hana said...

AMIEROZIANA
ehehehe..hye..hye..
mmg dak tu luar biasa..
sampai watashi sendiri pun terkedu kedan dibuatnya.uhuhuhuh

zonaku said...

mengucap panjang aku baca......... ni ada ciri jadi manusia jahat ni.....

ada mak bapak x budak nie??????

sila hadiahkan ritan pada parents dia kalau ada la... sekali nagn demo cara mengguna, demo guna dia la, jgn guna org lain. mana la tahu kalau dikorg x tau fungsi rotan.


nauzubillah la anak2 kita jadi camni.

Tik Tok Tik Tok

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Muahahah...Super Hana the writer