Monday, June 21, 2010

Kau Yang Bernama Cinta

usaha gigih watashi utk juadah minum petang

KUIH SAGU @Lidah Tok wan (yuck..sape la letak nama pelik cani)

bahan
-sagu direndam..
-gula ,garam skit
-pencelup merah
-daun pandang
-kelapa parut gaul dgn garam

masak sagu dlm air
letak garam gula pandan bagai
kacau sampai sagu kembang

kacau lagi


dan lagi..sampai tgn korang lenguh

dan lagi...


wahh..dah jadi cam lahar lcinta larva gunung berapi
dah kembang
tunag dalam bekas la kan cam nih..

dan yg plg penting, kalo dah sejuk..
dapatkan kelapa parut yg digaul dgn garam
potong kuih sagu tu dan golek2kan atas kelapa
mcm watashi sadis
semua dah siap..kelapa tade
hampeh ok..

9 comments:

puterikurekure said...

humang aihh....sedapnyaaaa!!!!!!!!!!
hana terer aa buat kuih2 tradisional ni. aritu kuih dakap. ni sagu lak. suka tau!

Super Nia Hana said...

watashi pun suka
sbb kurang minyak2 gitu

tp..kenkadang yg bergoreng pun di telan jgk.ahahaha

shasha said...

nyummm~!!!

Cik NeyNa said...

Waaaa...
aku suka kuih nih...
tapi tak tau lak dia ada nama "lidah tokwan"..
yang aku tau kuih sagu jerr..
kalau dari dulu aku tau nama dia "lidah tokwan"..
series tak gomar den..

Mr PenyuBiru said...

kuih lidah Tok wan? maybe ada asasnya sebab permukaan kuih ni cam permukaan lidah.

Super Nia Hana said...

shasha
hiksss

neyna
mmg watashi pun geli nak makan kalo org sebut lidah tokwan

penyu
nape ko cakapppppp.....!!
sumpahhh watashi rasa nk wekkkkk...
uhuhhhuuh

~ mizzAmy ~ said...

aduhaii.... sedap nih kalau boleh buat berbuka. sabar den... nasib lah dia tak letak kuih2 kegemaran ku. ahakss.. =P

Masy said...

menyesalllllllllllllllllll akak pose ni hana oit

*cepat2 blah

Super Nia Hana said...

amy-haaa....mmg sedap pun..tapiiiii..takde kelapa..nangisss


masy-hana pun sama akak!

Tik Tok Tik Tok

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Muahahah...Super Hana the writer