Thursday, October 21, 2010

Sengkuang Masak Lemak-bagus utk org yang panas baran badan

ok dik non..arini adalah menu org yang mengalami panas badan ye..tak pun demam cinta panas.
menu sgt senang.

Bahan-bahan
  1. sengkuang

  2. lobak merah skit

  3. cili merah skit

  4. bawang besar atau merah

  5. skitttt je bwg putih

  6. udang kering/ikang bilis tumbuk/crabstick dipotong(jgn ko tumbuk..watashi tumbuk kang)

  7. santan (watashi guna susu zhulian sebab umi watahsi kan tkleh mkn santan)

  8. secukup geram garam/gula dan perasa jika suka

Cara2 watashi membuatnya dgn susah payah (wahahaha)

  1. potong kesemua bahan mcm gambar kt bawah nih.sengkuang tu kena sagat nipis..macam kes watashi ni..sadis skit..sebab penyagat tade..soo....dgn gigihnyaaaa.....!!

  2. watashi guna fruit peeler ok!wahahaha..terlajak kalu..dgn kuku2 watashi di sagat.

  3. dan hasil tak seberapa

  4. Didihkan kesemua bahan(kecuali crabstick +cili potong)
  5. bila dah agak sebati, masukkan santan,cili dan crabstick.
  6. perlahan kan api.
  7. rasa kan gula and garam skit
  8. masak sampai didih ala2 manja marilyn monroe dan siap dihidangkan


nota besh- watashi suka makan sayur ni dengan ikan goreng panas and sambal belacan.gerenti nanges!

4 comments:

zie said...

sedapnyer...and bila makan dengan ikan goreng panas, zie pun nanges...

Super Nia Hana said...

huhu..masa hana publish ni pun telan liur.puasa ..sabarrr

puterikurekure said...

oh hana. itu pon adalah menu tetap kita ok kalau dgn lauk ni. yummy!!!!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.

Tik Tok Tik Tok

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Muahahah...Super Hana the writer