Friday, April 13, 2012

Fakta yang patut korang tahu bila bayi masuk 5 bulan

hye.Assalamualaikum semua!! .nama saya arissa
masa gambar ni diambil oleh ibu saya yg comel,penyayang dan terhebat..
umur saya baru menjangkau 5 bulan..

bila masuk 5 bulan,
saya akan demand lebih banyak susu..
saya sentiasa lapar

jadi, saya akan sentiasa terjaga malam and menangis
saya menangis menjerit sekuat hati
rekaod terbaik yg pernah saya buat adalah 3 malam berturut turut saya perhatikan ibu saya tidak tidur

ibu saya kuat,dia masih sihat and senyum setiap kali saya memandang dia

pada usia saya juga,saya suak mengigit semua barang
saya suka masukkan semua barang dalam mulut saya

antaranya;

dan kayu baby cot saya
semua soft toys saya sehingga bau sangat masham!

pesanan saya pada ibu ibu baru diluar sana
*tiada pesanan utk bapa sebab saya tahu bapa nyenyak tidur semasa kawan seusia saya menangis pada waktu malam.hiksss

jgn bimbang tentang tangisan kami pada waktu malam..
kami hanya akan nyenyak tidur selepas kami mula makan solid food pada seawal usia 6 bulan

solid food pertama saya adalah puree carrot! ibu saya buat semuanya sedap(berani tak cakap sedap??ibu zikir doa pengasih dalam tu.muahaha)

ibu saya cakap, ibu saya kedekut
ibu saya taknak bagi saya makan nestum
kata ibu,saya sudah cukup comel
orang comel macam saya hanya makan dari hasil tangan ibu saja

ok..watashi dah merepek bagai.
pendek kata..
bersabarlah dengan karenah anak
kita akan rindukan semua saat -saat dia membesar.

oh..home made solid food adalah makanan terbaik utk anak anak kita.
adios~

4 comments:

adie said...

hehe..dulu aku pernah lalui..skang giliran ko plak...hehe..

Super Nia Hana said...

soalan nya adakah ko pernah berjaga malam????
mmehehehe

adie said...

jawapannya pernah... biasanya gilir-gilir aaa...

Super Nia Hana said...

terbaik!

Tik Tok Tik Tok

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Muahahah...Super Hana the writer