Sunday, September 23, 2012

Resepi Campak Kari Kepala Ikan versi Bidan Terjun Suami Ku

ok..weekend lepas masa cuti malaysia Day,
Tah hape yg merasuk kedalam jiwa sanubari watashi nak makan sangat Kari Kepala Ikan
so pepagi terus terjah Pasar Borong Selayang
Beli seekor ikan jenahak+ kepala jenahak

balik rumah terus keluarkan bahan untuk :

kari Kepala Ikan jenahak Mamak Style 


  • Ikan Jenahak/kepala Ikan 
  • Bahan Mesin (cili besar 1 labu/bawah putih 4 ulas and halia lebih kurang 2cm)
  • Serbuk kari (dua sudu besar+bancuh dengan air )
  • serbuk kari/bendi/tomato bulat
  • garam secukup rasa


cara nak buat,
Blender bahan Mesin sampai naik bau,
masukkan tomato+daun kari
masukkan pes serbuk kari ,kacau sampai naik bau
masukkan air,ikan dan sayur and rasakan garam
perlahankan api and done!

ok,,.ini versi watashi
dan disebabkan watashi sgtlah popular pada arissa skang ni,smpai nak berenggang 5cm pun dah melalak.

watahsi terpaksa bg instruction dari ruang tamu(smbil BF arissa)  pada king yg sedang belajar buat kari.

Suami: bawang mesin ni dgn tomato dah ok,masukkan serbuk kari kan?
Isteri :yes,, hubby guna sudu makan tau..bukan sudu teh
Suami:ok boss,
 
seminit dua..watashi dah rasa pelik..apahal tade bau kari pun 
Isteri : hubby, dah letak ke serbuk kari tu?
Suami:dah dah dah..
Isteri :ok masukkan air dua cawan kecik and ikan sayur semua..garam nanti hunny masukkan
sumpah watahsi dah rasa tak sedap hati..cepat cepat dodoikan arissa,terus meluru ke dapur..

Isteri : amboiiii cantiknyaaaa kari hubby...serbuk kari mana hubby guna?
Suami:serbuk kari yg ni yang.DUA SUDU BESAR!

.
.
.
.
.
.
..
..


.
.
.

.


oh pitammm...
takpe kanda,kanda tetap pujaan hati adinda
biarpun dua sudu besar kunyit kanda letak dalam kari kita
asalkan bukan belacan sudah la ye
arissa,sila tuntut ilmu memasak dari ibu nnt ya! 

3 comments:

cHeRyNa PiReS said...

gambar yg last tuh sangat2 la comel.
serious macam anime:P

anyways, campak2 lagi la best..over sangat menyukat memang boleh jadi tak sedap:)

Masy said...

hahahahahhhah

Cik NeyNa said...

aiyakkkkkk...tepok dahi beta..
king kena belajar membaca juga yer...

Tik Tok Tik Tok

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Muahahah...Super Hana the writer