Wednesday, June 17, 2009

7.09am-n3 ni panjang gilos..tak penting pun

hampir 5minit watashi termenung depan laptop nih
sambil bertemankan lagu 'superman"-five for fighting
watashi pejamkann mata,tarik nafas dalam2...
hembus perlahan2..

hati kecil watashi seakan memberontak
mimpi semalam..buatkan watashi berfikir
kenapa mesti dia

watashi bangkit
godek-godek kt dapur..
hmm..menu pagi ni adalah bihun goreng
potong2 bahan..buka api...seketia itu,
watashi ditegur umi 'hangit bawang tu nanti"
cepat2 waatshi masukkan cili blender..
5mins..siap hidang pada umi

watashi ke toilet.amik wudhuk..
dan mengerjakan apa yg sepatutnya..
selepas selesai..watshi menadah tangan
mengadu,menangis,merayu pada Nya...
watashi percaya,apa yg datang dariNYA..akan kembali padaNYA bukan?
watashi masih dalam keadaan bersimpuh..
jari telunjuk watashi lincah bermain
juntaian hujung sejadah..otak ligat berfikir..

pada satu ketika..
watahsi seakan tersedar sesuatu perkara
dan watahsi senyum pahit..
watahsi rasa..mungkin inilah masanya
utk watashi membuka pintu hati watashi
dan peluang utk apa yg ada belakang waatshi

eh nanti..nanti
watashi nak betulkan ayat waatashi
buka pintu hati watashi utk memaafkan...
utk menerima dengan hati yg terbuka apa yg dibelakang watashi..
faham?
maksudnya,tak kisah la ko ni ex Bf watashi ke..Ex tunang ke..
hoh..mmg betul ekk..
org libra ni..kalo terluka tu mmg diorang pendam lama kan?

mcm kawan paling rapat dengan watashi cakap
watashi ni complicated
kena ada makhluk tuhan yg bernama lelaki
yg bebetul sabo je leh thn or boleh jaga watashi
yeahhh..watashi mengaku.
*mengaku je..kalo tak ngaku nnt pajang lg khutbah dia..-kui kui kui

so uutk tempoh sekarang,
watashi nak cakap pada 'dia'
watashi maafkan dia,watashi halalkan makan minum dia"
dan watshi harap perubahan dia akan kekal dan bukannya topeng
mcm ko pakai kt masquerade party tu..

ehehehehe....
feel much better now
watashi akan sayangi diri watashi
dah terang-terangan Tuhan menguji kan?
ujian dariNya bermaksud dia sayangkan kita
nape takut?kena kuat.kena tabah..
bukan senang ok..kita bertuah..

ok stop dulu..skang dah 7.48am
byk lg kerja umah watashi nak dibuat
menjadi suri rumah adalah sangap
owhh..dengar sini bakal suamiku,
dengan statement diatas,tak bermaksud
watashi takkan abaikan kamu ok
ahahaahhaah

plan?petang ni nak pegi facial
ada sesapa nk ikut??

"ramai yg masih belum bertemu jodoh kerana mudah patah semangat.teruskan usaha sehingga bertemu jodoh"
"perempuan mudah tertarik kepada lelaki yg memberi perhatian dan penghormatan kepada mereka"
-petikan atas ni adalah dari abang watashi di alam mimpi
Datuk Dr. Hj Mohd Fazilah Kamsah
ahakss

8 comments:

puterikurekure said...

yeah!!!
super hana kuat!

:)
takmo pikir bukan2 k.

~ mizzAmy ~ said...

chop!!! watashi benti kerja ke atau cuti panjang nih? amy agak ketinggalan plak dengan cerita watashi ni. apa2 pun, watashi sangat kuat dengan segala dugaan. insya-Allah, segalanya akan dipermudahkan. tak salah if watashi berlembut hati utk maafkan org lain. ;)

Super HaNa said...

intan
er..janji..hana cuba sekuat hatiiiii
eheheheh

mizamy
watashi cuti tanpa gaji sebulan amy
ehehehehehe..sgtlah tidak biasa..

Mr PenyuBiru said...

lepas ni tentu ramai lelaki akan beri perhatian pada kamu.

Queen HaNa said...
This comment has been removed by the author.
Ami said...

Five for fighting tuuu....wuwuwu

shasha said...

nak ikut!

jinggo said...

hahahahaa.....'hihihiii.....
ahhahahah.....
jenoh la layan sapa jadi suami hana....

kuat merajuk.....

hihihi....
hahah.....

bila merajuk jangan lari sudah la......

Tik Tok Tik Tok

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Muahahah...Super Hana the writer