Saturday, February 21, 2015

Kisah duka lama

Watashi nak kongsikan 1 cerita lama.
Taktaula kenapa masih terpahat di sanubari watashi kisah ni.impak cerita ni sangat kuat and terkesan sampai hari ini..

Watashi ada kawan baik 1 ms dulu
Ani.orangnya sederhana.sama macam watashi dan banyak kami kongsi bercerita lebih lebih lagi ani adalah teman bilik watashi.

Ani ada 1 makcik.ani panggilnya mak teh.makteh ani masih muda pada ketika itu.around 32 tak salah watashi
Makcik ani mmg rapat dgn ani.
Maybe ani ada pernah berkongsi cerita dgn jadi ada sesuatu yg buatkan makcik ani seakan kecil melihat watashi

1 hari..ani beritau watashi. Makciknya akan datang kerumah sewa kami. Ani begitu teruja utk kenalkan watashi pada makcik ani.makcik ani akan kami ke rumah ani yg baru pindah dr selatan ke 1 daerah di kuala lumpur.

Makcik ani tiba. Dengan sungguh gembira semestinya watashi lemparkan senyuman paling manis utk makcik ani smbil menghulurkan 2 tangan untuk bersalam.

Hambar.

Hukuran 2 tgn watashi hanya di sambut hujung jari2 sebelah tgn.ada satu lirikan mata memandang watashi dr atas dan bawah. Watashi tidak mengerti  erti lirikan itu..

Dan bila watashi hidangkan air utk makcik ani sementara tggu ani bersiap.. watashi cuba untuk beramah mesra..sepertimana permintaan ani.

" hana. Mak teh ani antara org yg terapat dgn ani...ani dah anggap hana mcm keluarga sendiri.hana boleh panggil mak teh juga.sama macam saya. "

Happy bila teringat permintaan ani..

"Mak teh. Jemput minum"ujar watashi ramah.
Makcik ani angguk tanmpa memandang muka watashi. Bz dgn telepon bimbit yg latest edition pd hujung 90an.

Lihat reaksi oasif dr makcik ani. Watashi cuba utk offerkan mwmasang dvd sementara tunggu ani yg sememangnya akn amik masa bersiap.

"Mak teh, kita tgk cerita dulu la ye."
Dia masih duduk di kusyen smbil mengoyang2kan kakinya tanpa melihat watashi.

"Makteh suka tengok..."

"Sorry???"tiba2 makcik ani bersuara dgn tegas memandang watashi

"MAKTEH suka..." Sorry again????? What did u call me???" Pintas makcik ani tegas smbil letak tgn di telinga seolah olab tak dapat dengar..

Watashi diam. Otak cuba process salah kata watashi.

"Makcik suka tgk cerita ni tak?"  ujar watashi slow.

Makcik ani petik jari " yeah.. thats right. U dont deserve call me mak teh.. im notyour aunti.  Ingatlah sikit!"

Bagai 1 dosa besar.bagai 1 penghinaan.

Fine. Watashi tau.watashi bkn org sennag
Tapi watashj tak ada langsung niat rapat dgn anak sedara makcik tu utk tumoang kesenangan
But seems like the makcik totally tak suka anak sedaranya bergaul dgn watashi

Seperti insiden dlm lrt. Dia enggan duduk sebelah watashi.sNggup tffu seat depan kosong.watashi offer sweets  .dia geleng2 tanpa memandang muka watsshi.smbil menjeling poater dilarang makan dan minum dlm coach.lepas tu oandang watahi hujunf mata dab ketawa kecil seperti penghinaan.

Allahu...hina sunggub watashi rasakan pd ms tu...
Perasaa  itu sama kuat seperti yg watashi rasai skang setiapai teringatkan kisah itu 





Sent from Samsung Mobile

1 comment:

Blogger said...

eToro is the best forex broker for new and established traders.

Tik Tok Tik Tok

Daisypath Anniversary tickers Daisypath Anniversary tickers
Daisypath Anniversary tickers

Muahahah...Super Hana the writer